31 maj 2007

Goda råd till SD på Dal

Bloggen har idag fått in en replik från Mikael Ohlsson, SD Mellerud, med anledning av två postningar, en i februari och en i maj. Så här skriver Ohlsson inledningsvis:

"Varför tar du och vinklar min text så fel, när du själv försöker vara så korrekt och kalla dig objektiv?

Media och andra som ska stå för en objektiv och korrekt vinkling av det fria ordet bör väl göra detta?

Du påtalar min okunskap och klassar därmed ut mitt intellekt, bara detta är klandervärt...
"
Mitt svar: Jag är inte "så korrekt", men jag försöker hålla mig objektiv så gott jag kan. Beträffande vad jag skrivit om dig och SD Mellerud på bloggen borde du tacka mig. Jag har bitvis varit elak, men om inte såna som jag får dig att fatta den politiska galoppen, då kommer de stora medierna en dag att göra slarvsylta av en godtrogen och (teoretiskt) outbildad arbetargrabb som du.

Du skriver till mig att du "tills dags datum inte nyttjat 1 krona av partistödet.
Men kommer inom kort skicka in kvitton för tågresan till och från RÅ i Karlskrona samt övriga utlägg för avdelning Mellerud som jag haft vid övriga möten
."

Vad håller du på med? Ta pengarna och spring! Du har ingen redovisningsplikt gentemot kommunen, så om du nu kan få ut partistödet direkt till lokalt konto se då till att få ut rubbet. Skicka sen 25% till den där glestrutade Björklund i Karlskrona, och fondera övrigt hos Peter Ekholm i Skövde på hans distriktskonto. Behöver du pengar för olika utlägg senare, skicka då kvittona till Peter så skickar han över lovor.

Du är åt h-e för godtrogen! Ring Peter eller t.o.m. Runar och kolla innan du gör några uttalanden eller utspel. Detta gäller även kontakterna med drätselkontoret på Melleruds kommun.