21 juli 2006

Update, mitten av juli

Från ett par bekanta har jag fått höra att de bannats från piratpartiets pinsamma partiforum därför att de misstänkts för att vara mig. Ha! Själv har jag flera användare registrerade hos PP, men har vare sig blivit varnad eller avstängd.

Frustrationen är visst långlivad inom piratpartiet. Åtminstone ett par gånger i veckan får jag mail från piratpartister som anser att JAG skulle vara nazist eller värre, och att de tänker göra hackmat av mig vid lämpligt tillfälle. Medlemmarna i partiet har väl samma inställning till demokrati som Falkvinge själv förklarat att han har i diverse insändare under slutet av 1990-talet.

Det är mera lättjobbat nu. Den medvind piratpartiet fick efter razzian mot TPB har ju dött ut för länge sedan, och Cecilia Beckroth sköter om utläggandet av IRC-loggar på nätet. Jag kan luta mig tillbaka lite grann nu.