21 november 2005

Jomshof och Söder polisanmälda

I ett drag som ger nya dimensioner åt begreppet "rättshaverister i den nationella rörelsen", har nyligen utsparkade sverigedemokraten Jimmy Windeskog polisanmält SD-Kurirens ansvarige utgivare Richard Jomshof och partihemsidans ansvarige Björn Söder till polisen under påstående om förtal. Detta uppger kumpanen Weine Berg på SDU Forum på söndagskvällen.

Windeskog menar att han på angivna webbsidor utpekats som rasist. Berg kommenterar anmälan på SDU Forum och säger: "Förtal är naturligtvis oacceptabelt vem som än blir utsatt för det och lagen gäller alla. Jag räknar med en rättvis bedömning".

I samband med att jag själv postade en artikel om Weine Bergs "Rasanalys av Paris-uppror" lovade Berg att han skulle polisanmäla mig för förtal. Jag har ännu inte hört något från polisen, vilket endera beror på att "tomma tunnor skramlar mest" eller på att förtal ju i normalfallet inte faller under allmänt åtal (!)

Samtidigt som jag kan ser för mitt inre öga hur nere i Helsingborg Björn Söder kokar av ilska över alla "idioter", så lär polisanmälan, om den nu verkligen är inlämnad hos polisen, ännu starkare tala för att kvarvarande etniska krigare kastas ut ur sverigedemokraterna. Björn Söder förstår säkert lika bra som någon annan att man inte kan väljas in i riksdagen om man allmänt uppfattas som en hanrej.