Bloggen kunde 13 mars referera SD:aren Ingemar Hellgrens senaste debattartikel i SD-Kurirens nätupplaga. Han menade där att "sverigedemokraterna måste profilera sig" eftersom det enligt Hellgrens uppfattning "inte (skrivs) en enda rad om vårt parti i dags- och kvällspress".
Sanningen är naturligtvis den rakt motsatta. Visserligen är sverigedemokraterna ett allmänt avskytt parti som delvis på grund av fördomar utsätts för viss diskriminering av stat, kommun och enskilda. MEN...inget annat parti tillmäts ett i förhållande till sin dokumenterade storlek så stort nyhetsvärde i massmedierna.
I lördagens Expressen, två hela uppslag. I söndagens Expressen, ett helt uppslag. I måndagens Expressen, ett helt uppslag och dessutom tidningens huvudledare. På tisdag avgår utrikesministern på grund av att hon sett till att stänga just sverigedemokraternas webbsidor och webbtidning och sedan fräckt ljugit om saken. Sådan här publicitet går inte att köpa för pengar; det rör sig ändå om ett parti med 2 000 medlemmar och 1,4% av rösterna.
Om inte sverigedemokraterna, med all hjälp de fått, klarar av att inom kort skaffa en egen stapel i sifo och sedan flerdubbla sig i riksdagsvalet i höst, då torde det stå klart för alla utom fanatiska SD:are att det är dags att lägga ner verksamheten. Man är ju till på köpet det enda partiet i riksdagsvalet med restriktiv invandringspolitik på agendan!
Frågan är alltså: Vilken typ av ny/-a partbildning/-ar bör diskuteras efter valet?