20 maj 2006

LD och GP mot avgrunden...

Från Flashback, avdelningen LD-humor

Smurfafrodite
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Ort: hemma hos mig
Inlägg: 12 Inte könsbundet


Jag är också tjej och hade jag jobbat med LD så hade jag också tagit mitt jobb på STORT allvar. Hur stort är dock en definieringsfråga. Lampan släckt eller inte?


På Flashback framkommer varje dag någon ny liten pusselbit i LD-affären, och vissa debattörer gör redan jämförelser med Watergate och Lewinskyaffären, jämförelser som väl kanske känns lite överdrivna. Tråden har e.u. haft 10 000 besök på 24 timmar, och inte mindre än 100 000 besök sammanlagt.

Men om Flashback och Lena Mellin på Aftonbladet håller vad de lovar kan det hela utmynna i årets värsta politiska affär, och t.o.m. bestämma vilket block som till slut lyckas få majoritet.

Intressant på Flashback är att initierat mediafolk testar en del av sina obekräftade uppgifter i ärendet, och att även en och annan "mullvad" från centrala statsförvaltningen dyker upp med nya uppgifter och antydningar.

Exempel: Hotellnätter, kreditkortslips från Grand Hôtel och uppgifter kring departementsrådet Magnus Robach.