27 augusti 2006

Partimedlemskap

En tidigare partivän anmärkte tidigare idag på att jag inte är medlem i eller aktiv i något politiskt parti. Det förhåller sig ju så att jag vid årsskiftet 2003/2004 lämnade sverigedemokraterna i protest mot samröret med Bernard Mengal och visst extremistiskt beteende inom partistyrelsen under Torbjörn Kastells 30-årsfest. Vid den tidpunkten anslöt jag mig efter påstötningar från SPI:s partistyrelse till det partiet, men tvingades lämna in medlemskortet redan samma höst, eftersom SPI då i strid med gjorda utfästelser antog ett främlingsfientligt partiprogram, något som jag inte kunde acceptera.

Under året har jag fått påstötningar från nya partibildningar om att gå med, men jag har avböjt. Eventuellt blir jag medlem i ett nytt kristligt parti som satsar på nästa europaval. Annars kan jag i och för sig tala om för den tidigare partivännen att man inte MÅSTE vara med i något politiskt parti! Det går så bra ändå.