13 januari 2007

En önskan om etnisk homogenitet

På flygbladet "Hur gör strutsen" förklarar 20-årige Jimmie Åkesson varför han valde att gå med i sverigedemokraterna:

- För mig är folklig samhörighet viktigt. Jag vill leva i ett Sverige där jag känner mig hemma som en del av kollektivet, nationen. Därför valde jag Sd.

På flygbladet beskrivs de åtgärder sverigedemokraterna anser att man måste vidta, eftersom "med nuvarande utveckling...kommer svenskarna att vara i minoritet c:a år 2050, och detta utan att svenskarna blivit tillfrågade. Hur solidarisk man än vill vara med alla i hela världen, så är det aldrig någon som har undrat om det är solidariskt med svenskarna. Vi sätter alltid svenskarna i främsta rummet och för det svenska folkets väl och överlevnad krävs följande:
  • Ett snabbt stopp för all invandring från icke västerländska kulturer.
  • Tillfälligt uppehållstillstånd för utlänningar med uppdrag i inhemska företag.
  • Hemsändande av alla kriminella invandrare.
  • Ett återvandringsprogram för icke västerländska invandrare där så många som möjligt ska återvända, med målet att Sverige åter ska bli svenskt."