21 januari 2007

Anmälan till JK

Bloggen kan idag som första mediekanal publicera den anmälan som gjorts mot Niklas Svensson:
Till JK!

Jag vill anmäla journalisten Niklas Svensson för brott mot källskyddet.

Jag har varit källa till Niklas Svensson och vid flera tillfällen har han lämnat ut mig både direkt och idnirekt. Ett exempel är på politikerbloggen Där han skrev ett inlägg om Bodström/Orback och skrev enligt arbetskamrat. Det tog några minuter så hade alla räknat ut att det var jag, vilket sedan fick spridning. Detta har skadat mig. Han raderade endel av inlägget efter att det fick spridning men det gick att se lång tid efteråt genom cachning via google.

Han har också berättat för fysiska dvs verkliga människor om att jag varit en källa till andra saker. Jag skulle vilja at Jk granskade om det är okej att man som journalist får göra det. Jag har hela tiden sagt till Niklas Svensson att jag ville vara källskyddad. Förresten så kan ni lägga ner åtalet mot Niklas Svensson när det gäller det socialdemokratiska dataintrånget eftersom han redan innan och efter har haft möjlighet att ta del av de olika partierna interna nät.

Stockholm 070118