27 september 2006

SD Trollhättan lever ej mer

Per Wallman i Trollhättan har nu tydligen nåtts av omgivningens reaktioner på att han tänkt sätta sig som sd-ledamot i kommunfullmäktige. "Jag har ju bara begärt information från Sd", gnäller han idag i Trollhättans Tidning. Det är tydligt att unge Wallman behöver mycket information. Från Sd har han fått sådan åtminstone sedan 2001.


  • Tillägg 2006-09-27 18.20: Jag var så säker på att Sd inte hade någon lista i Trollhättan att jag faktiskt inte dubbelkollade detta. Efter att ha upplysts om motsatsen i en kommentar till denna postning ser jag till min bestörtning att man faktiskt beställt en valsedel för Trollhättan, antagligen bara någon vecka före valet och omfattande bara Wallmans namn.

    Sd:s ledning har visserligen gjort sig skyldig till det ena misstaget efter det andra under denna valkampanj, men detta måste vara bland det allra värsta. Att anmäla en färsking som på valdagen ännu inte fyllt 20 år, ensam som sd-kandidat i Trollhättan! Den som är ansvarig för detta bör sannerligen anmäla sin avgång fortare än snabbt.

    Jag finner alltså att min raljanta ton mot Wallman för dennes vankelmod varit orättvis. Han har ju bara varit en bricka i sd-spelet.