17 april 2006

SD:s etniska prioriteringar

Jag återkommer till den sverigedemokratiska valsatsningen på invandrare (se postning 14 april).

"I kommande valkampanj satsar vi i första hand på tre av våra stora invandrargrupper: balterna, polackerna och centraleuropéerna som tjecker, slovaker och ungrare." [citat Anna Hagwall, SD:s 2:a vice ordförande).

Påsken är överstökad. Snart måste listorna med anmälda kandidater vara länsstyrelserna tillhanda. Det är dags. Dags för SD att tala om hur prioriteringen ska ske - hur ska man kunna kanalisera sin etniska satsning just på balter, polacker, tjecker, slovaker och ungrare? Inga ledtrådar ges i det valmanifest som Mattias Karlsson trummade igenom på riksårsmötet i mars.

Osökt drar jag mig till minnes de motioner som brukat inkomma till varje riksårsmöte genom partiets senare historia, signerade av stöttepelaren i mötesbevakningsgruppen, en tidigare medlem i göteborgsmoderaterna:


Utvisningslistan:

Jag är missnöjd med situationen i dagens Sverige. Jag ser fler och fler ickesvenskar i min vardag. Allt oftare frågar jag mig själv i vilket land som jag befinner mig. Är det i Sverige eller är det i Mellanöstern/Afrika/Amerika/Asien eller i sydöstra Europa. Är det i ett demokratiskt nordvästeuropeiskt land, eller i en muslimsk diktatur?

Gatubilden blir mig alltmer främmande. Affärer med skyltar på arabiska/persiska eller på något annat främmande språk dyker upp mer och mer. Myndigheterna förklarar i sina ledigannonser att de gärna ser sökande med en annan etnisk bakgrund än den svenska!?

Allt detta har de senaste 10 åren accelererat allt mer. Man ser alltfler muslimska kvinnor som går i slöja som inte ens visar ögonen. Man ser alltfler muslimska män som går i kjol.

Jag vill få ett slut på allt detta. Jag vill vrida klockan tillbaka åtminstone 70 år i tiden.

Jag yrkar därför att riksårsmötet antar följande motion.

För att få tillbaka ett svenskt Sverige, så måste vi sverigedemokrater se till att när vi kommer till makten så skall vi börja utvisa icke önskvärda folkgrupper ut ur Sverige.

Förslagsvis kan listan se ut som följer:

1. Somalier.
2. Iranier.
3. Irakier.
4. Chilenare.
5. Vietnameser.
osv.

Alternativt kan vi förklara folkgrupper ifrån hela världsdelar såsom icke önskvärda i Sverige. T.ex. Afrika, Asien, Latinamerika och Sydosteuropa, lämpligtvis så drar vi gränsen utmed den gamla järnridån, som på ett utmärkt sätt höll icke önskvärda folkgrupper borta från Västeuropa.

Jag skulle slutligen uppskatta om årsmötet behandlade denna motion, och inte som förra året bordlade den, alternativt som partiledningen gjorde på det extra riksårsmötet, inte fifflar bort den.

( ** Motionen undertecknad i Göteborg 25 april 2002 ** )



Motionens sakinnehåll ger perspektiv åt SD:s kryptiska satsning inför årets val. Ska årets uppräkning av balter och ungrare ses som en "anti-motion", d.v.s. ska dessa folkgrupper vara just de som av sverigedemokratiska agitatorer får höra att de även fortsatt är välkomna att stanna i landet?