22 april 2006

Margareta skriver om förmyndarsamhället

Margareta Sandstedt fortsätter att vara den skojigaste SD-bloggaren. Tidigare har ju bloggen drivit rätt hårt med hennes formuleringar och ibland även en del av hennes väl hårt åtskruvade åsikter. Postningen på Margaretas blogg 18 april fortsätter dock utvecklingen åt det positiva.

Hon skriver: "Jag har alltid lovat mig själv, att den dagen det lagstiftas om cykelhjälm för vuxna, ska jag ställa undan min cykel för gott. För lite risker lär man väl ändå få ta, då man som svensk ändå är så snäll och foglig."

Nu är det väl i och för sig väldigt snällt och fogligt att till punkt och pricka vilja följa varje idiotisk lag som den socialdemokratiska regeringen pressar fram ovan våra huvuden, men jag saluterar ändå Margaretas bloggs protest mot överhet och förmyndarsamhälle!