17 augusti 2007

Hon vill att Söder ska avgå

Egentligen hade jag inte tänkt skvallra något angående Michaela Stellnert (bild) och hennes blogg; inte förrän det fått gå lite tid efter Abrahamsbergsdådet. Allt annat oaktat: Hon är ett brottsoffer som man måste respektera som sådan.

Men man behöver inte gå längre än till Artikel 19:s kommentarer här på bloggen för att förstå att det redan stormar kring förehavandena hos detta det senaste offret för Afa-våldet.

Kommer någon ihåg Michaelas högskoleprov? I början av april skämde hon ut Sverigedemokraterna genom att som SDU:s representant i tävling med övriga större partipolitiska ungdomsförbund komma sist på högskoleprovet. Hoppas att hon hårdpluggat sen dess!

Michaela är en av de första inom SD som sympatiserar med gaylobbyn. Själv är hon mycket riktigt politiskt bisexuell, något som kommentatorn Morgoth påpekade igår. Hon bloggar politiskt, och den som följer denna länk kan se att hon faktiskt kräver partisekreterare Björn Söders avgång på grund av dennes "homohets" i samband med Stockholm Pride. Så här skrev hon då:
"Igår tvingades jag också höra på när min kära pojkvän försvarade Söders blogg så gott han kunde i telefonen inför denna artikel, något jag aldrig skulle ställa mig bakom. Söder skadar partiet och han kränker väldigt många människor. Avgå!"